November 13, 2004

行路上天山

零四年中無休馬不停蹄,信心決心恆心絕地考驗;時近收爐之際,得悉阿一仝人會演《我對青春無悔》,藉此在11月新朋友會上將「青春的秘密」公諸同好,又忍無可忍自動獻身,夾手夾腳做到盡善盡美;回想起來也果真是得著甚多的製作。

且慢!此《我對青春無悔》不是黑澤明1946年那部電影、不是梁朝偉1983年那套劇集、也不是灣仔劇團多年來多次重演的那齣話劇。此乃阿一仝人為該本部友好大會集體創作,今回由小弟參與改篇及導演。據非正式統計,是多年來主題最深化的一次學會演出。有機會跟一大班自己不認識的青年部合作,可以好好磨練之餘,更令我想起大學搞戲的日子......雙倍挑戰是,要做好成件事之上,更要讓每一位參加者有最大發揮和實感。整個製作最出色的,要算是阿Man拍攝的「嬌拔最痛」街頭錄像,排練時我們忽然想到,勢估唔到他 / 她們真的翌日晨早出來做到......好!



很喜歡此劇的構思,三對人,穿梭五十年的成長日子,交織出不言而喻的友情及若有若無的愛情,以青春的信念和使命追尋生之所求--幸福之路。很回味Auntie芭芭拉行路上天山的一段戲,寫之前自己對天山和絲路一無所知,只知道負責人很想表達長者也可行絲路的氣魄。於是搜集了一些資料,嘗試感受嘗試想像,最終寫了這段很露,但自己很喜愛的台詞......也慶幸由一位很有天份的妹妹演出來(之前在APA上過劇本改篇班真的有些作用呢!)



夏:真係服咗你囉,七十幾歲人仲去絲路。

芭:後生個陣時冇機會吖嘛,不過唔等於永遠做唔到喎。我記得池田先生講過,「少年不得志唔係問題,年輕嘅時候點失敗都可以挽回」。今次終於去得成絲路,親眼見到天山,達成咗咁多年嚟嘅心願,我想喺下次開會嘅時候講吓呀。

暉:好!到時同Victor雙打囉!(眾贊成)

Victor: 芭芭拉個體驗咁新鮮熱辣,不如宜家講啲俾我哋聽先啦!

眾: 好呀!

芭:hm……咁不如講吓騎馬上天山雪線嘅感受啦。天山雪線嘅位置喺海拔三千幾米,去之前幾日就要開始食抗高山症嘅藥架喇。

京:嘩,真係唔係講玩架喎。

芭:係呀,我哋沿途要經過幾段河流,條山路好崎嶇,不斷上上落落,連隻馬都行得有啲吃力。山路走咗一大半,天氣就越嚟越凍,帶去嘅衫都著晒上身,個個好似成隻糉咁。騎馬騎咗幾個鐘頭之後,我哋去到一個好斜嘅山坡,開始行路上雪線,真係好考體力架。其實喺嗰個位置已經可以望到天山架喇,山頂舖滿晒白雪,好似喺雲層之間「喱」埋咁,嗰一刻,特別覺得呢個世界真係好大。我哋沿住山徑跨越一個又一個山脈,每次以為好快到嗰陣,點知眼前又出現另一遍山脈,無窮無盡咁嘅。行咗三個鐘頭之後,雙腳都麻晒,望望手錶計一計時,如果一個鐘頭之內唔開始回程,就趕唔切喺太陽落山前翻到營地,咁就危險咯……

孫:於是你哋被迫放棄呀?

芭:Susan,你估吓?

(Susan在思考,但不敢妄下判斷,Victor見她猶豫,於是搶答)

Victor:比著五十年前我認識嘅芭芭拉就一定冇放棄喇,仲有一個鐘頭先分勝負嘛!

芭:我老公問我,仲有一個鐘,頂唔頂得順。我答佢,同你一齊行咪頂得順囉。(甜絲絲)之後我問翻佢:「點解要攀山?」

眾:因為嗰度有山吖嘛。

芭:就係就簡單。我哋攀山,因為想見到山後面嗰座山,諗翻起呢種咩困難都唔怕嘅人間革命精神,成個人輕咗,條路亦都易行得多喇。

孫:之後你哋一直上到雪線呀?

芭:咁又未,始終有一段距離,就留翻俾阿仔同阿女第時去挑戰吓囉。不過我哋行多大半個鐘之後,去到一個好好嘅位置,冇遮冇擋咁睇到天山嘅仙境,又可以望到腳下面好似塊鏡咁嘅天池,我哋不其然感動到喊咗出嚟,嗰種同自然咁近嘅感覺,真係唔識得形容,幾辛苦都值得。

夏:我諗呢,有過呢種感覺嘅人,一定唔會亂咁破壞自然環境架。

芭:係啦!之後我哋近距離同天山影咗幾張相,學池田先生同自然對話吖嘛,之後就同天山先生講拜拜“lu”。

Rudy:好精彩嘅體驗呀。(眾認同) 山路愈崎嶇,去到山頂嘅時候就會更加喜悅。

暉:冇錯呀!打從心裏面確立絕對幸福境涯嘅人,將身邊嘅困難當作成長嘅跳板,以強勁嘅生命力悠然克服逆境。好似體力充沛嘅人,即使揹住稍重嘅行李,亦都能夠從容不迫咁攀山,享受沿路嘅美景!

Victor:果然五十年不變,教學第一嘅暉哥。

芭:唔該晒,多謝你幫我諗埋個咁好嘅總結呀吓!

孫:Auntie芭芭拉呀,你有冇帶啲相畀我哋睇呀?

芭:梗係有啦!(芭拿出相來,眾低頭看相,如第一場尾段一模一樣,不過今次開始睇相時連Rudy和Victor都專心)嗱,呢幅咪就係我頭先講嘅天池囉,水質清澈都不得了,雪山嘅倒影喺湖上面,真係好似一面鏡子咁。當地人話呢,傳說入面嘅天池就係王母娘娘梳妝台上嗰塊鏡,而圍繞雪山嘅雲霧,就係佢啲靚衫喎。

(眾細心傾聽。Victor則想起將鏡子還給Rudy,從袋中拿出來)

Victor:Rudy,你記唔記得呢樣嘢呀?

Rudy:呢塊鏡……

Victor:就係你五十年前你叫我照吓自己個樣反省吓嗰塊鏡呀。

Rudy: 吓,你keep咗五十年呀?

Victor:係呀,係你用呢塊鏡令我爬翻起身架,我……

Rudy:(打趣道)老老實實喇,你仲keep住我啲咩架?

Victor:(想一想,情深感激)你每一句鼓勵囉,我永遠都會keep住……

(二人一起照鏡,心有靈犀)

(音樂起,是杜麗莎的〈仍然記得嗰一次〉)

(畫面投射出眾人一幕幕成長片段和生活感言)

P.S. 謝謝芭芭拉阿東阿暉各位台前幕後台下每一位的信任和支持,呢次經驗我永遠都會keep住......

4 comments:

陳風 said...

我係會館睇既時候都很感動,
「依家做唔到,唔代表以後都做唔到。」表達到決心同恆心真係好重要。
當我每次聽到人地講,又或者係自己安慰人果時講,都係提醒緊自己唔好放棄。

古巨基係演唱會都有提過類似唔放棄既說話。

仲有...似係又似唔係既愛...
...可以表達到兩性之間的情係可以咁,感覺好好!
其實好多時都會遇到似係又似唔係既愛,我覺得果種應該係珍惜吧!

珍惜大家之間既愛,無需要去肯定係愛情定還是友情,而且只係精神上。。。所以我覺得係珍惜。

Anonymous said...

最近上了好幾課有關「心理投射」(Psychological Projection ) 的課堂,不自覺的嘗試以「心理投射」的概念分析以往的創作,感受一下佛洛依德坐在沙發上解構人性深處的快感;回味過去的一點靈犀;審視以往自己的內心世界。

由十年前參與校際戲劇節至今,總不住的嘗試把自己投射到舞台上,可惜每次也感到有點偏差。一直以為人大了,越覺無力準確地投射自己;是因為太了解自己?是因為自己變得太複雜而找不到投射的方向?還是不自覺的啟動了佛洛依德所指的「自我防禦機制」(Defense Mechanism)?想放棄、想結束、想當回一位平凡的觀眾……可是,這一切不過是個藉口──

實在敬佩一直埋首學會舞台製作的你;你令我感受到何謂對舞台真正的熱誠。很難想像一個像你那樣執著、追求完美的人,竟能在人手資源如此緊拙的學會舞台製作中熬上多個年頭,正如你所說,確是一種非一般磨鍊。

《我對青春無悔》一劇是一齣相當令我感動的劇目,感動之處不在文本、不在演員的演技、當然更不在製作的質素,而是參與者那份共同「成長」的實感。這些年來,你似乎已不滿足於只把自己投射到舞台上,總著意要把天山也呈現出來、帶到學會,給學會的同路人一個冀盼、一個目標、一個夢。正如Auntie芭芭拉所言,路是漫長的、是崎嶇的,途中離隊的人或許不計其數,但若能本著青春的信念和使命追尋生之所求,總得會遇上同路人,總得會見到山後那座山。若以佛洛依德「心理投射」的概念來分析,相信你已把自己在學會的使命投射到Auntie芭芭拉身上了。

感激你把戲劇帶到學會,令我明白自己原來一直枉稱為戲劇愛好者。天山的路即使再漫長,總希望能成為你的同路人;更希望每次在我離隊的一念前,有你在耳邊說聲:「天山就在前面,我們總得會見到山後那座山。」

大頭和尚 said...

原來這幾年來,我都是你的學會劇捧場客,大大話都6-7次,有一次還遠度到東區會館,帶了三位新朋友看了阿五青年部製作的地球炒飯。

「行路上天山」這話劇亦都是因為口裨(部份是聽到你有份參與)所以再次到文館捧場,不過真的無使我失望。

今次的話劇與之前看的感覺好不同,因為感覺上幾 "hard sell",出現左好多「在學會聽到,外面聽不到」的terms。但作為學會員的我,又幾有身同感受,不其然都想一想,幾十年的我究竟是怎麼模樣。

行路上天山這一段戲是比較突出的一幕,可謂真情流露。兩老夫婦一齊上天山挑戰自己,「問我怎麼想要攀山,為了看那裡有高山」,不是單靠兩人純粹的愛情支持,還有心中永遠不滅的青年心。

自問我就是缺乏了你那種挑戰的決心,於是便少了你經常擁有的「實感」。我真的很欣賞你對學會舞台製作的一顆熱誠,相信單單是學生部,己有不少人因為你的感染而喜愛話劇,喜愛幕前幕後的製作。

我在學會台上的第一次話劇演出,也因為有你開演前的「指點」而不致於十分糟糕。不過亦讓我發現我並不是演戲的材料,做幕後或許有更大的發揮。

如果你能開班授徒教寫劇本,我定必第一個報名。

Anonymous said...

看到那麼多的朋友都在盛讚看show時的感動,真的有點遺憾未能在場……好想睇番呀﹗……到底有冇可能重演呀?……

自己每一次都十分期待看到/參與你的製作,因為每一次都可在過程中感覺到你心中的一團火,好像在提醒自己﹕一定唔好放棄喇﹗

行路上天山的過程總是崎嶇困難,寒冷難捱,現實生活中的人生路又嘗不是?若無朋友的互相支持,又將如何堅強地堅持下去?很多謝你和其他各位前輩(hehe…(不)故意將你升級tim…hehe)的支持鼓勵,讓軟弱的我可以持續地成長。好希望有一天不再是你身後的追隨者,而是你身邊同你一齊上山,可以在其他方位支持發揮的兄弟啦。

不過,最後一句︰雖然好明白你將對白寫得咁出的用意,但是看到這樣「出」的對白出自你手筆,仍然覺得一丁點不安……